ABC o falownikach
Liczba uszczelnień labiryntowych jest niedostateczna lub ich konstrukcja jest nieodpowiednia.
Wprowadzić dodatkowe uszczelnienia labiryntowe lub istniejące wymienić na nowe, lepsze i odpowiedniejsze. Uszczelnienia można wprowadzić, w przypadku koniecznym do obydwóch części łożyska.
Najprostsze dodatkowe uszczelnienie labiryntowe, do zapobiegania przeciekaniu oleju i wydzielania się z łożyska par olejowych, w turbogeneratorze. Uszczelnienie to wykonane jest w formie miedzianego lub mosiężnego krążka. Krążek składa się z dwóch części, które są przymocowane do łożyska za pomocą śrub osadzonych w tulejce dystansowej. Jeżeli tego uszczelnienia nie ma, to powietrze znajdujące się w przestrzeni pomiędzy łożyskiem a powierzchnią czołową wału o większej średnicy wprawione zostaje w ruch obrotowy. Część powietrza pod wpływem siły odśrodkowej zostaje wyrzucona, co wytwarza pewne jego rozrzedzenie, które sprzyja przenikaniu oleju i par olejowych przez istniejące uszczelnienie. W tym przypadku nie zachodzi zasysanie oleju z uszczelnienia. Poza tym, na dodatkowym uszczelnieniu kondensują się pary olejowe.
- Aktualizacja - data: 02.10.2015, godz: 10:31
- Ilość wyświetleń: 1362
- ID strony w katalogu: 3351
- Link nie działa? / Spam? - Kliknij
Podobne produkty i usługi
falownik, Softstarty, motovario, lenze, regulacja napędów, styczniki, falowniki, falowniki omron, silniki, przekładnie, reduktory
Kategorie
Przemysł i Produkcja » Elektromechanika
Przemysł i Produkcja » Przemysł maszynowy
Zareklamuj stronę falowniki.pl:
Zobacz podobne firmy w tej branży:
-
Trans-West
Nasza firma specjalizuje się od 15 lat w doradztwie i sprzedaży – w szerokim zakresie: osprzętu, części, urządzeń oraz maszyn w wysokiej, oryginalnej jakości dla przetwórstwa tworzyw sztucznych i gumy dla procesów: wtrysku, wytłaczania, termoformowania i innych. Jesteśmy oficjalnym partnerem wielu renomowanych producentów zachodnich, między innymi firm: AFS, Breitenbach, Breyer, Dynisco, Fiege Electronic, Gefran, Kasper, Rectus, Talkob, Tigres oraz Tricool.
02.10.2015 godz.: 12:25 wyśw.: 2713 ID str.: 116 Więcej -
Serwis falowników LG
Przy włączeniu do sieci silnik nie rusza — „przywiera"; a gdy go się ręcznie obróci, zaczyna się samodzielnie rozkręcać i dalej już pracuje normalnie. Podane zjawisko obserwujemy przede wszystkim w silnikach zwartych.
Niewłaściwie dobrany jest stosunek liczby żłobków wirnika do liczby żłobków stojana. Szczególnie silne przywieranie występuje przy jednakowej liczbie żłobków stojana i wirnika. Niewłaściwy stosunek liczby żłobków powoduje gwałtowne obniżenie początkowego momentu rozruchowego silnika.
Zainstalować nowy wirnik o innej liczbie żłobków.
Ażeby uniknąć zjawiska przywierania i utknięcia silnika, zakłady wytwórcze stosują również skośne ścinanie żłobków wirnika w stosunku do żłobków stojana, tzn. umieszczają żłobki wirnika pod niewielkim kątem względem osi wału.
Silnik indukcyjny pierścieniowy daje się uruchomić przy otwartym obwodzie wirnika.
Należy zwrócić uwagę, że niekiedy silnik rusza (przy nieuszkodzonym uzwojeniu wirnika) pod wpływem momentu obrotowego, pochodzącego od histerezy i prądów wirowych, a również gdy silnik ma szerokie bandaże na wirniku. Moment obrotowy silnika w tym przypadku jest bardzo mały. Nie należy podejmować żadnych środków, ponieważ silnik jest zupełnie sprawny.12.07.2019 godz.: 12:42 wyśw.: 1334 ID str.: 3324 Więcej -
Sprzedaż automatyki
Olej zanieczyszczony pyłem, który przedostał się do łożyskowych komór olejowych, rdzą z przewodów olejowych a niekiedy resztkami masy formierskiej. Oczyścić i przemyć cały układ olejowy (przewody olejowe, filtr itd. ). Oczyścić łożyskowe komory olejowe z masy formierskiej i pomalować je farbą emaliową odporną na olej wymienić olej, uszczelnić łożyska. Do oleju przedostaje się woda przez nieszczelności w chłodnicy oleju, a w turbogeneratorach — przez łożyska turbiny lub bardzo intensywnie parujące uszczelnienia. Należy pousuwać nieszczelności w chłodnicy oleju. Nie dopuszczać do intensywnego parowania uszczelnień turbiny. Poddać olej analizie chemicznej. Olej źle się chłodzi w chłodnicy oleju na skutek niedostatecznej ilości wody chłodzącej lub zbyt wysokiej temperatury wody. Zwiększyć ilość wody chłodzącej i zastosować urządzenia do obniżenia temperatury wody płynącej do chłodnicy. Zastosowano nieodpowiedni gatunek oleju. Należy gatunek oleju dobierać zgodnie ze wskazówkami zakładu wytwórczego. Zbyt mały jest łuz pomiędzy szyjką wału, a panewką łożyskową łub źle jest dopasowana panewka. Dopasowanie panewki należy uważać za dobre, jeżeli ślady docierania („natarcia") powstały równomiernie na całej długości dolnej panewki na łuku wynoszącym 25—30°. Powierzchnia szyjki wału stała się chropowata z powodu wyżerania jej przez prądy zamykające się w łożysku lub z powodu złego gatunku oleju. Wyszlifować szyjkę wału. Przedsięwziąć środki uniemożliwiające przepływ prądów w łożyskach. Wykonać analizę próbki oleju. W przypadku otrzymania złych wyników analizy oleju należy olej wymienić.
02.10.2015 godz.: 10:29 wyśw.: 1270 ID str.: 3349 Więcej -
Imsserwis.pl
Analiza pracy maszyny, integracja systemów automatyki, a także projektowanie kompletnych układów sterowania bądź modernizacja starych to oferta usług IMS - INDUSTRIAL MACHINERY SERVICE. Nasza firma działa w obszarze automatyki i inżynierii maszynowej. Mamy bogate doświadczenie w programowaniu, diagnostyce, modernizacji i serwisie zaawansowanych systemów automatyki, a nasze usługi obejmują serwis maszyn, konserwacja, remonty maszyn, programowanie. Zapraszamy do odwiedzenia naszej strony i zapoznania się z całą ofertą.
25.08.2020 godz.: 11:58 wyśw.: 466 ID str.: 9998 Więcej